Rynek pracy dla absolwentów dziennikarstwa
Praca w redakcji
Po ukończeniu dziennikarstwa wielu młodych ludzi decyduje się na współpracę z redakcjami. Rekrutację prowadzą między innymi wydawnictwa prasowe. Osoba zatrudniona na stanowisku dziennikarza najczęściej zajmuje się pisaniem artykułów na konkretne tematy lub pozyskiwaniem materiałów do rozbudowanych reportaży. Warto już na studiach zacząć staż w wybranej redakcji i stale szlifować warsztat językowy. Wśród umiejętności miękkich potrzebnych na tym stanowisku znajdują się wysoko rozwinięty zmysł obserwacji i zdolności komunikacyjne – kluczowe w przypadku dziennikarzy przeprowadzających wywiady.
Radio i telewizja
Propozycje zatrudnienia Absolwenci dziennikarstwa mogą zdecydować się na pracę w radiu. Ich rola nie zawsze sprowadza się do występowania na antenie. Często do głównych obowiązków należy przede wszystkim pozyskiwanie materiałów i pełnienie roli researchera. W radiu zatrudniani są również dziennikarze muzyczni, którzy nie tylko odpowiadają za prezentowanie piosenek, ale także przeprowadzają wywiady z muzykami i układają playlisty do swoich programów. Telewizja też udostępnia wiele zawodowych możliwości dla absolwentów dziennikarstwa. Przykładem jest praca na stanowisku prezentera serwisu informacyjnego lub innego programu, na przykład o charakterze rozrywkowym, sportowym czy kulturalnym.
Inne oferty pracy dla dziennikarzy
Po ukończeniu dziennikarstwa można także nawiązać współpracę z agencją reklamową lub marketingową. Copywriting i content marketing to coraz popularniejszy obszar, w którym przydają się umiejętności dziennikarskie. Inną możliwością jest praca w korporacjach - w działach PR lub komunikacji marketingowej. Ponadto oferty zatrudnienia udostępniają instytucje poszukujące rzeczników prasowych. Na uwagę zasługują również ogłoszenia biur prasowych.
Aktualne oferty pracy dla absolwentów dziennikarstwa znajdziesz w serwisie Pracuj.pl