Efektywne poszukiwanie pracy – krok po kroku
Jeśli chcesz zrobić coś dobrze, potraktuj zadanie poważnie i przygotuj się do jego realizacji. O efektywnym poszukiwaniu wymarzonej pracy decydują:
1) Świadomość własnych możliwości i oczekiwań
Wykorzystuj doświadczenia edukacyjne i zawodowe, by coraz lepiej poznawać siebie, swoje predyspozycje, mocne i słabe strony, potrzeby itd. Dzięki takiemu podejściu odkryjesz własną drogę zawodową i zyskasz motywację do rozwoju.
2) Selekcja ofert
Ważne, żebyś odpowiadał na te oferty pracy, które są zgodne z Twoimi oczekiwaniami. Prawdopodobieństwo, że zostaniesz zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną, wzrośnie, jeśli będziesz uwzględniać wymagania pracodawców i wykażesz w CV, że je spełniasz.
3) Profesjonalne przygotowanie i zaangażowanie
Poświęcaj czas i wysiłek na poszukiwania. Stwórz poprawne CV, w którym zamieścisz opis swojego doświadczenia, kwalifikacji i umiejętności. Bierz udział w spotkaniach rekrutacyjnych, zdobywaj informacje na temat firm i monitoruj sytuację w branży.
4) Systematyczność
Ważne, żebyś codziennie przeglądał ogłoszenia i odpowiadał na interesujące Cię oferty. Dzięki systematyczności nie przeoczysz informacji, które wydadzą Ci się ciekawe. Sprawisz również, że wzrosną Twoje szanse na szybkie znalezienie wymarzonej pracy.
5) Refleks
W trakcie poszukiwań liczy się czas. Jeśli znajdziesz atrakcyjne ogłoszenie, nie zwlekaj z odpowiedzią. Aplikuj jak najszybciej. Być może dzięki temu otrzymasz szansę uczestnictwa w kolejnych etapach rekrutacji.
6) Rozwój zawodowy i osobisty
Aby dobrze wykorzystać czas poświęcony na poszukiwanie pracy, stale się rozwijaj. Uzupełniaj kwalifikacje zawodowe, szlifuj znajomość języków obcych, bierz udział w wydarzeniach branżowych, konferencjach, targach pracy itd. Zadbaj o aktywną postawę i motywację do działania.
Jeśli chcesz wspólnie z doradcą zawodowym zaplanować i wdrożyć efektywne poszukiwanie pracy - pamiętaj, że możesz zgłosić się do Biura Karier SWPS!
Poradnik przygotowany we współpracy z firmą Pracuj.pl