5 zasad owocnej pracy zespołowej
1. Jasna komunikacja, która szanuje odbiorcę
Podczas rozmów z innymi zawsze staraj się pamiętać o jasnej komunikacji. Co to oznacza? Po prostu formułuj zwięzłe wypowiedzi, a także dokładnie słuchaj swojego rozmówcy. Takie podejście pozwoli Ci uniknąć nieporozumień oraz błędnych interpretacji słów.
2. Otwartość na pomysły i sugestie
W trakcie realizacji projektu warto być otwartym na rozmaite pomysły – czasem nasz punkt widzenia nie będzie najlepszym wyjściem z sytuacji. Ważne, aby z pokorą przyjmować koncepcje innych i wspólnie wybrać optymalne rozwiązanie.
3. Dobra atmosfera w firmie
Sukces nie zależy wyłącznie od doskonałej strategii i wdrażania innowacji – będzie on wynikiem wielu czynników, do których zalicza się również budowanie przyjaznej atmosfery w zespole. Warto pozbyć się elementów niezdrowej rywalizacji, zazdrości czy braku lojalności i odnosić się do innych z sympatią oraz życzliwością.
4. Zaufanie
Nadmierna podejrzliwość i częste kontrolowanie postępów w wykonywaniu danego projektu wywołuje negatywne emocje i sprzyja konfliktom. Podczas pracy w grupie przyda się udzielenie kredytu zaufania dla każdego współpracownika.
5. Współdziałanie i sumienność
Jeśli praca wymaga od nas efektywnej komunikacji z innymi, trzeba nastawić się na wspólne realizowanie celów. Nie ma tu miejsca na zaspokajanie wyłącznie własnych ambicji. Powierzone zadania należy wykonywać na czas i najlepiej, jak potrafimy – w przeciwnym razie odbije się to negatywnie na całym zespole i spowoduje opóźnienia.
Więcej zasad poznasz podczas spotkania z Doradcą Zawodowym Biura Karier
Dowiedz się również jak powinno wyglądać wypowiedzenie umowy o pracę: porady.pracuj.pl/z-zycia-pracownika/jak-napisac-wypowiedzenie-umowy-o-prace