Na co rekruterzy zwracają uwagę podczas rekrutacji?
Przedstawiamy kilka wskazówek, dzięki którym będziesz mógł jak najlepiej zaprezentować się w trakcie procesu rekrutacji:
1. Dopasuj dokumenty aplikacyjne do wymagań w ofercie pracy
Wyeksponuj w CV informacje, które są ważne z punktu widzenia rekrutacji, w której bierzesz udział. Jeśli potencjalny pracodawca wymaga przysłania portfolio, to koniecznie dołącz ten dokument. Jego pominięcie może zmniejszyć szanse w rekrutacji.
2. Nie spóźnij się
Spóźnienie może być oznaką zaniedbania lub ignorancji. Wyjdź odpowiednio wcześniej, uwzględniając ewentualne, nieprzewidziane sytuacje, np. korki czy zmiany w ruchu.
3. Udzielaj rzetelnych odpowiedzi podczas rozmowy rekrutacyjnej
Rekruter może zapytać o nasze doświadczenie w poprzedniej pracy, ale też o powód odejścia z niej. Warto nawiązać do możliwości rozwoju i swoich celów zawodowych. Zachowaj wiarygodność, pisząc w CV o swoich umiejętnościach. Podawaj tylko prawdziwe informacje, przedstawiając np. stopień zaawansowania języka obcego. Podczas rozmowy rekruter może poprosić Cię o wykonanie zadania, w celu weryfikacji podanych umiejętności.
4. Uśmiechaj się i kontroluj mowę ciała
Utrzymywanie kontaktu wzrokowego z rozmówcą, odpowiedni (ani za mocny, ani za lekki) uścisk dłoni na przywitanie i pożegnanie, szczery uśmiech – to elementy mowy ciała, które mogą wywołać jak najlepsze wrażenie na rozmówcy. Przed rozmową rekrutacyjną warto przećwiczyć scenki np. z przyjaciółmi lub z kimś z rodziny. Praktyka czyni mistrza!
Więcej porad o tym, jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej, poznasz podczas wizyty w Biurze Karier.
Poradnik przygotowany we współpracy z firmą Pracuj.pl